Ballagás (2023)

Ünnep neve:  Ballagás 2023

Melyik osztály szervezte:   7. osztály

Dátum:  2023. június 15.

Szervezők, a kérdőív kitöltői:

NévSzervezési terület, ha volt ilyen
Cserkó AndreaOsztályok, kert, folyosó és tornaterem, ballagási útvonal
Tari SzilviaOsztályok, kert, folyosó és tornaterem, ballagási útvonal

Előkészületek

  • eszközök:

Ballagás előtt érdemes átnézni a meglévő díszeket, ahhoz készíteni a díszítés terveit, illetve megnézni kell-e még készíteni, venni bármit is. A 2. emelet raktárában (44es) találtunk előző évekről virágokat lógó kivitelben. Ezeket használtuk fel és készítettünk hozzá még papír virágokat nagy számban. Ezeket szintén oda is tettük vissza minden régi felhasznált dísszel együtt. Mellékelek táblázatokat, ott jól láthatók, amik szükségesek voltak. Levelezőlistára többször kiküldeni a borostyán, élő zöld-virág, virágszirom igényt. Illetve a segítő kezek toborzásához is. Szinte hetente írtunk emlékeztető leveleket, hogy összeálljon a lista. Olyan listákat készítettünk, ahova beírhatták magukat mind feladatra, mind beszerzésekre, illetve otthonról hozott dolgokra, vagy felmérni a speciálisan étkező gyerekek igényeit.

  • feladatok:

A krepp papír virág készítés első terve, hogy egy délután együtt csináljuk meg az iskolában. Ezt kihagytuk és otthon pár ember csinálta meg. Igény lett volna a közös munkára együtt, szerintem így utólag érdemes így csinálni. 2 fő volt a szervező és kézben tartó. 1 fő a dizájnt ötletelte és egyeztették egymással és az iskola vezetéssel főleg a berendezés részét, a másik fő a levelek kiküldése és a háttérmunkát intézte mint táblázatok kezelése, levelek kiküldése. Mindent igyekeztünk a táblázatban LINK nyilvánossá tenni és ott kérni jelentkezőket a feladatokra. A végén minden feladatnak lett gazdája.

  • humán erőforrás igény
    – idő faktor:

A tervezés és szervezést időben májusban kezdtük az előkészítéssel. Összeszedtük a feladatokat, aztán az egyeztetések kapcsán bővültek a listák. Mindennek dátumot adtunk, hogy lássuk mikorra mi kell és akinek a feladata lesz az is tudjon róla illetve számolni az idővel. Az alapokat korán le kell fektetni tisztázni a vezetőséggel mi a terv, főleg az útvonal tekintetében. Bejárni a területet is, ahol fotóztunk is, hogy lássátok mi az, ami feladat rátok vár

Egymással a két szervező folyamatosan egyeztetett illetve mindig az illetékes személlyel is egy egy témában. A levelek kiküldésének időzítése. Pontos időket nem tudok írni, de rászántuk, ami kellett hiszen mind ezt, amit most összeraktunk ebben a levélben meg kellett alkotni.

– költségek/költségviselők:

50000 Ft költséget kaptunk az iskolától a többi az osztálypénzből ment. A számlákat (iskola nevére szólóan) a gazdasági osztályra kellett leadni és ott fizették vissza.  Sok felajánlás volt ebben főleg a sütés területén. A családok ajándékai kerültek igazán pénzbe. Ikea volt a forrás és egy magbolt, ahol a virágmagot beszereztük. A papírpohár és tálca helyett a konyháról kaptunk tányérokat és poharakat illetve kancsókat a teához. Ezeket jó előre egyeztetni kell, hogy mindenből legyen elég. Nekünk két osztály kellett ballagtatni, így sok mindenre volt szükségünk.

Ünnep napja

  • részfeladatok:

Az iskolai emelet szintjeinek díszítése ablakok és korlátok. Volt egy fal is, amit eltakartunk és feldíszítettünk. Anyagokat a raktárból használtunk fel mind díszítésre, mind a termekben a dolgok eltakarására. 2 osztályteremben történő teljes elpakolás. Ehhez talán jobban lehetne kérni a gyerekek segítségét. Sok dolgot kellett letakargatni nagy anyagokkal, hogy ne legyen összevisszaság látszata. Kinti útvonal díszítése főbejárati kapu – oda koszorú is került – és a hátsó kapu. Volt még élő virág annyi, hogy a kapukat tudjuk csokorkákkal díszíteni. Főleg még levendula meg mezei virág. Sőt a gyerekek kaputartó virága is mezei virágból voltak. Mellékelek hozzá táblázatot. A hátsó kijárati kapuról nem készült fotó díszítés utáni állapotról, de hasonlóan karókkal volt ellátva, mint az első részen. Azt a díszítést vittük tovább, ami elől látható. A két szárnya a  kapunak nyitva volt és azok is fel voltak díszítve. A két koszorút az 1 nagyot (tornacsarnokba került) és 1 kisebbet (a főbejáratra) az iskolaszépítő csoport készítette.

  • humán erőforrás igény:

34 fő volt a tervezett létszám. Ennyien nem voltunk, de amennyien voltunk azokkal szépen meg tudtuk csinálni a dolgokat. Segítséget kértünk az iskola szépítők csapatától (Vaszilev Kati) és más osztályokból 2-2 fővel. Mivel új elemként a tornatermet kellett feldíszíteni, ide sok ember kellett, hogy azt a nagy helyiséget méltó módon öltöztessük fel az alkalomra. Mellékelem a leveleket és táblázatokat ott látszik minden terv. Új elem volt még az útvonalban a hátsó oldalsó kapun való kimenetel és annak az útvonalnak a díszítése, amit nagy karókkal és rátett díszekkel oldottunk meg. Sok borostyán kellett, ami folyamatosan érkezett. Élő virágot nem használtunk, kivéve a két tanári csokorhoz.Annyi talán, hogy a termekben jó ötlet lett volna előre megkérni az osztálytanítókat, hogy a gyerekekkel pakoljanak el, hogy ne kelljen takargatni a dolgokat, az sok időt vitt el a ballagás napján.

Utómunka

Az elszámolások utólag történtek meg. Hogy mit kell az esemény végén leszedni és elpakolni, azt előre egyeztettük, mert volt, amit a gimnáziumi ballagásra meghagytunk. Az iskola épületében mindent le kellett szedni és helyére kellett pakolni. A leszedés elég gyorsan ment: az ünnepség vége után kb. 1,5 óra volt az elpakolás, amihez volt elegendő segítő kéz.

  • elpakolás

Székeket nem nagyon cipeltünk, illetve asztalokat a padlásról hoztunk le még hozzá és oda is lett visszavíve. Minden dísz a 2. emeleti raktárba került, dobozokba. Ott nagy rend van és feliratozva van minden. A rendet kérik meg is őrizni ott, erre mi is figyeltünk.

Általános jó tanácsok

és ’jó lett volna, ha…’ aha-pillanatok:

Minden nagyon szépen és flottul sikerült. Volt kellő idő mindenre. Az előkészületekre nem szabad sajnálni az időt, mert azon múlik minden és a kellő mennyiségű segítségen. Sok szorgos kéz aranyat ér. Amíg a papíron változik csak minden, azon lehet finomítani: létszámon, szükségleten. Több körben ment levél ki, hogy mindenki képben legyen. Mindenhol legyen kellő ember és aki irányítja a folyamatokat. Nálunk Andi adta ki a feladatokat és egyeztetett a tervekről, utána már csak ellenőriztük, hogy hogy sikerült megvalósítani a terveket. Mindenki ügyesen dolgozott és egy szép ünnepség kerekedett a végére. Jól elfáradtunk azért két nehéz munkás nap volt, aktívan végig dolgozva. Mindent nagyon szépen kell visszapakolni a raktárba.

Akikkel egyeztettünk

A 7. osztály osztálytanítója

Iskolaszépítő csoport vezetője

Szülői kör vezetője

A 2.emeleti raktár témájában Czech Linda kézimunkatanárral, kulcs a tanáriban volt hozzá

AddTovább csoport koordinátora – neki küldtük el a szervezésről szóló leírást, hogy a honlapra felkerülhessen

A ballagás végén egy köszönő levélben írtunk pár sort a 7. osztály nevében a sok segítséget megköszönve az egyes csoportok vezetőjének, hogy tolmácsolják ezt az érintett osztályokból részt vett szülőknek.

**************************************************************

**************************************************************

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.