ELTE Waldorftanár-képzés

ÍRVA OLVASNI TANULNI

A WALDORF-ISKOLAI ÍRÁS-OLVASÁS ÉS FORMARAJZ TANÍTÁS METÓDUSA I.

50 órás továbbképzés alsós osztálytanítók számára, fókuszban az 1-2. osztály

A Bárczi Waldorf Pedagógus Képzések szervezésében 2024 őszén

Rövid elméleti előadásokat és ezekre épülő széleskörű (metodikai elemeket, játékokat, gyakorlatokat, ritmikus részt, formarajzot feldolgozó) műhelymunkát kínáló négy alkalmas továbbképzés leendő és jelenlegi alsó tagozatos Waldorf-, (érdeklődő általános iskolai) osztálytanítók és pedagógushallgatók számára

Milyen kérdésekre keresünk választ: Hogyan tanulnak a gyermek olvasni? Milyen antropozófiai alapok, Waldorf-elvek mentén, mikor, milyen módszerekkel, játékokkal, hogyan segítheti szelíden az osztálytanító a gyermek írás-olvasás képességének kibontakozását?

Hogyan kapcsolódik össze mindez a formarajzzal? Mit jelent az egységes anyanyelvi nevelés Rudolf Steiner értelmezésében és a Waldorf-pedagógiai gyakorlatban, hogyan támasztják alá ezeket az alapelveket, módszereket a modern tudományos eredmények? Hogyan tudjuk megelőzni az olvasás-írás zavarok kialakulását?

A továbbképzés témaköreiről előzetes összefoglalókat küldünk, hogy a résztvevők tanulmányozhassák az antropozófiai alapokat, Waldorf-pedagógiai elveket és az újabb kutatási eredményeket, így az előadásokon is aktívan vehetnek részt.

A közösségi tanulás által is megerősítve folyamatos elméleti és gyakorlati kísérést, segítséget adunk az alsós anyanyelv és formarajz epochák, órák tervezéséhez megvalósításához, visszatekintő tudatosításhoz. Bíztatjuk a kollégákat, hogy a tanultakat építsék be napi munkájukba.

Tapasztalataikat a következő alkalommal feldolgozzuk.

A továbbképzésben megjelennek az Extra Lesson szempontjai is az osztálytanítói tapasztalatok

mellett, ezzel is segítve a preventív és proaktív szemléletű írás-olvasástanítást, a fejlődési nehézségek megelőzését és osztálytermi támogatását.

A TOVÁBBKÉPZÉS TANÁRAI:

Donnert Marianna gyógypedagógus, a Kispesti Waldorf iskola Extra Lesson tanára, mentor,

Keleti Alexandra gyógypedagógus, logopédus, a Fészek Waldorf Iskola osztálytanítója;

Koró Ágnes osztálytanító, tanácsadó- és mentortanár;

Sósné Pintye Mária – logopédus, euritmista, Extra Lesson tanár, az ELTE BGGYK nyelvi és írott nyelvi zavarok kutatója,2

A képzés időpontjai:

Jelenléti alkalmak: 2024. szeptember 13-14.; október 11-12.; november 8-9.

Online alkalom: december 7.

Az egyes hétvégék beosztása: péntek 15.00-20.00 között és szombat 8.00-17.00 között

A továbbképzés helyszíne: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar 1097 Bp. Ecseri út 3. (a hármas metró Ecseri úti megállója mellett)

A továbbképzés díja: 60.000 Ft.

Tervezett létszám: 15-25 fő

Jelentkezési határidő: 2024. szeptember 4.

Jelentkezni lehet e-mailben, Szabó Emőkénél a képzés titkáránál: szabo.emoke@barczi.elte.hu

További információk: https://waldorf.barczi.elte.hu

Sósné Pintye Mária: pintye.maria@barczi.elte.hu 20/352-65-08

A továbbképzés hivatalos szakmai kompetenciát bővítő pedagógusképzés, mely kreditpontokat ér és tanúsítvánnyal zárul.

Formája: Folyamatba ágyazott továbbképzés, tehát teljesítése nem jár külön dolgozattal, vizsgával. A résztvevők a jelenléti műhelymunkák során közösen dolgozzák fel a teljesítéshez szükséges elemeket.

A továbbképzés II. részét is tervezzük 2025. első félévében, mely inkább a 3.-4. osztály anyanyelv-, írás-olvasás-, formarajz-tanítására tanítására fókuszál. A két rész együtt adja meg az anyanyelv tanítás teljes alsós ívét, a teljes osztálytanítói kompetenciát.

Így az írva-olvasás tanításának antropozófiai alapjait és a metódus alapelemeit főként az I. képzés tartalmazza, a II. továbbképzésben ezekre már építünk, hogy részletesebb is áttekintsük az alsó tagozat végére kialakuló készségeket, hogyan jut el a gyermek a Rubikon időszakban és utána az értő olvasáshoz, fogalmazáshoz és nyelvhasználathoz?

Megosztás:

További hírek

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.